Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

tisdag 12 april 2011

Anti-tobak terroristerna

Jag har beställt snus via nätet och EU har tydligen ändrat på en eller två snusleveranslagar.

Det har gått tre månader sedan jag sist beställde snus via nätet. Sist skickades snuset direkt från Sverige till Tjeckien men nu verkar det som om snuset först tar en sväng via USA för att sedan skickas vidare till mig i Prag.

Skillnaden är att snuset blir billigare, bra mycket billigare.

En dosa snus kostade mig inkl. porto ca 150 tjeckiska pengar, nu kostar en USA-berest snusdosa ca 50 tjeckiska pengar, det vill säga 20 svenska kronor inklusive flygbiljett (porto).

I sommar besöker jag Sverige och frågan är ju självklar!

Är det någon i Sverige som behöver snus? Jag kan ta med mig en stock.

...

Hokus pokus och Sverige förlorade skatteintäkterna på snus till utlandet.
Tänk vad bakvänt allt kan bli när anti-tobaks-korsfararna får som de vill?!?

7 kommentarer:

  1. varför inte, om jag e här, men det tror jag, kanske tar en sväng till prag för att inte losa mina csa-poäng nu i vår
    jens

    SvaraRadera
  2. Jens, men visst är det en knasig värld vi lever i va?:-)

    SvaraRadera
  3. Sjukt! nästan synd att jag slutat snusa redan annars hade jag slutat nu bara för att man blir så jävla trött på sjuka regelsystem.

    SvaraRadera
  4. He he, jag tänkte precis tvärtom, nu kommer jag aldrig att sluta, ja bara för att trotsa dessa galna storebro-fasoner

    SvaraRadera
  5. Du ja som bor i landet där snus är billigt! sjukt :-)

    SvaraRadera
  6. Hej! Kul blogg att läsa. Speciellt när man bott i Prag själv nu i 3 år. En fråga. Var online köper du det superbilliga USA-snuset? ;)

    SvaraRadera