Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

lördag 28 maj 2011

Draken

Idag tog min bättre hälft och jag en tur med våra håriga bestar.

Vi gick till grannbyn. För att komma till byn så finns det en gångväg som slingrar sig mellan åkrarna. Det är också draget högspänningsledningar just över dessa åkrar.

De här bilderna tog jag under promenaden:

Är detta vad jag tror det är?

Japp, det är en drake.
Undrar vad ägaren tänkte på när han valde denna plats för att leka med sin drake? Det måste nog vara en ättling till  doktor Frankenstein och som dessutom inte hade tålamod att vänta på ett åskväder?

Ja just det, jag tog också en bild på de håriga små liven.
 R.

6 kommentarer:

  1. Men herregud! Hur kan den människan må idag? Men jag kan inte låta bli att skratta ändå *skadeglad* undra om det slog gnistor om den när den hamnade där uppe?
    har ni det lika torrt där nere? här i berlin har det nog inte regnat på en månad, och nu börjar det märkas

    SvaraRadera
  2. "små" liven :-)
    Förresten jag har inte glömt mindyksfunderingarna, har bara inte haft tid att tänka på de mer än så här |---|

    SvaraRadera
  3. Hej, jag heter B3tty och söker nu nya läsare och även nya bloggar att följa och undrar om du är intresserad av att följa varandra via bloglovin alt blogkeen?
    Svara gärna till privat@b3tty.com
    Tack för din tid.

    SvaraRadera
  4. Hej R. från en by! Jag har hamnat här av en ren slump, men jag kan inte ta mig härifrån utan att skriva dig att dina små berättelser från och om Tjeckien har trollat fram ett (pixel-)leende :). Hälsningar från en annan by. Veronika

    SvaraRadera
  5. Tack för ditt pixel-leende, sånt värmer. Det är lite snålt med inlägg för närvarande, p.g.a en hel säck med projekt som äter upp min fritid.

    SvaraRadera
  6. Hej igen! Nu känner jag mig lite påflugen och pinsamt, men jag skriver det här meddelandet med förtvivlans mod. Min svenska kompis har åkt hem över sommaren och jag letar efter någon annan som skulle kunna hjälpa mig inför en viktig tentamen i svenska. Jag ville fråga dig om du inte känner till någon som inte är helt uppslukad av sitt arbete och som skulle ha lust och tid att träffas en gång i veckan och diskutera svensk litteratur samt teater. Tackar så hjärtligt på förhand! Mvh Veronika

    SvaraRadera