Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Ambiente

Igår kväll så hade vi en VBD "Večer bez dítě" eller på svenska BFK (Barnfri kväll).

Mormor tjatade till sig sonen för två dagar och en natt. Eftersom vi föräldrar är ganska förstående av oss så lämpade vi av det lilla livet hos just denna mormor.

Min bättre hälft och jag passade då på att gå på restaurang för att göra ett försök med att skapa ytterligare ännu en oönskad fettvalk. Och jag tror faktiskt att vi nästan lyckades.

Valet av restaurang föll på Ambiente Pizza Nouva som ligger i centrum av Prag.

Som namnet förmodligen
avslöjar så är menyn fokuserad på det italienska köket. Vi beställde en meny som bestod av i princip allt som stället har att erbjuda inom pasta- och pizzagenren.

Man kan säga att det är en form av buffémeny, men anpassad för den mycket late gästen eftersom denne inte behöver resa på sig, ja om man nu bortser från toalettbesök och dylikt.
I praktiken betyder detta att servitörerna försedda med kastruller, i omgångar springer mellan borden och lassar upp små portioner på de matglada gästernas tallrikar.

Jag gissar att vi orkade ta oss igenom tio maträtter innan magsäcken gnällde och skrek "Hurru, lägg av nu! Det är faktiskt fullt här nere!".

Efter det att notan var betald och det var dags att rulla hem till byn strax utanför Prag, så kändes det som om en släng av Bulimi vore på sin plats.

Men både gott och trevligt var det..

R.
Skrivet av R i Prag 2010-01-13 kl 10:12

Kommentarer

Vilken service. Komma med buffen till bordet, det var ju coolt :)Ha det så bra i byn strax utanför
Prag :)
Kram
Skrivet av Augusta 2010-01-15 kl 18:55
R i Prag svarade 2010-01-18 kl 10:07:
Ganska slött och trevligt faktiskt:-)

FAn att inte vi har någon släkt närmare, vill också gå på restaurang UTAN skrikungarna..
Skrivet av Piratfarsan 2010-01-13 kl 16:30
R i Prag svarade 2010-01-13 kl 17:18:
Vi har tur, vi har i alla fall släkt på den ena sidan i närheten. Har du ingen snäll och rar granne som inte riktigt förstår vilka hemska och skrikiga ungar du har? Eller har de bränt sina skepp i alla väderstreck?:-)

Jaha Proppmätt,,hur jag än letade så fann jag ingen Tjeckväg,,och hade jag hittat nån så tror jag den sett ut som dom 2 andra..
10 rätter sa du,,då blir nästa måltid fram emot lördagen då..Haé Kram.
Skrivet av Hebbe 2010-01-13 kl 12:11
R i Prag svarade 2010-01-13 kl 17:18:
Jag har bunkrat månaden ut:-)

Haha va snälla och förstående ni är som föräldrar.;)
Hur känns magen nu?
Skrivet av ~Kina~ 2010-01-13 kl 11:38
R i Prag svarade 2010-01-13 kl 17:19:
Ja, kan man tänka sig:-) Magsäcken har skyfflat vidare kalaset till de smala tunnlarna en våning ner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar