Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

söndag 20 mars 2011

Färgglada tajts och vaniljglass

Resan gick bra...

...även om det var en rackarns massa lättklädda liftare vid gränsen mellan Tjeckien och Österrike som distraherade en aning. I snålblåst stod det rader i kort-kort och färglada tajts som försökte få vår uppmärksamhet genom att vinka glatt, men jag förmodar att vinket mest var riktat mot mig, för när liftarna såg att jag både hade fru och barn i bilen så slutade de genast vinka av någon underlig anledning?
....

Salzburgisk utomhusbubbelpool
Istället för att ta oss upp i pisterna första dagen så blev det ett besök i Salzburg.
Vi letade således efter huset där den där Wolfgang Amadeus Mozart föddes, men istället hittade vi en utomhus-bubbelpool på torget i deras "gamla stan", ja jag tror i alla fall att det var en Salzburgisk bubbelpool, men jag kan ha fel. Eftersom vi också stötte på en glasskiosk i samma veva som poolen, så skippade vi Wolfgang och hans födelseplats för ett glasskalas. Godare vaniljglass i våffla kan jag nog inte påminna mig om att jag någonsin har ätit.



Imorgon blir det lift- och utförsåkning för allt vad det är värt. Vädergudarna har lovat solsken för hela veckan, så minst en liter solkräm kommer finnas till hands i ryggsäcken.


Hej hopp från ett hotellrum i Rußbach.

R.

2 kommentarer:

  1. Tjenare Rickard,,ja så har även du flyttat från metro..det gjorde jag för några veckor sen,,jag provade några olika portaler,fastnade för wordpress.Ha nu enskön skidsemester i Österrike.Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Jo jag såg det, själv fastnade jag för Blogspot. Smidigt så det förslår:-)

    och tack, solen skiner mer än vi förtjänar:-)

    SvaraRadera