Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Nackdelen med att bo utomlands

Jag sitter just nu och tuggar tuggummin av märket Nicorette...

..tugg.
Beställde snus för en dryg vecka sedan...
..tugg, tugg.
Ingen snusleverans så långt ögat når...
..tugg, tugg, tugg.
Igår kväll tog jag min sista snus...
..tugg, tugg, tugg, tugg.
Jag vet att det inte var särskilt bra planerat från min sida.
..tugg, tugg, tugg, tugg, tugg.
Spott!
Nicorettebyte!
..tugg.
Beställa snus i mellandagarna?
..tugg, tugg.
Hur dum kan man bli egentligen?
..tugg, tugg, tugg.
..tugg.
R.
Ps. Spott, fantastiskt vad det gör ont i käkarna?!?
Skrivet av R i Prag 2010-01-06 kl 14:51

Kommentarer

Jag har köpt snus i Tobaksaffären i Celetná 988/38 11000 Prag - alldeles i närheten av "Prašná brána" = Kruttornet.Lycka till
Skrivet av inger och Vladi 2010-01-07 kl 18:22
R i Prag svarade 2010-01-08 kl 08:18:
Åh tusan, har de börjat sälja snus där igen. De sålde innan EU inträdet men sedan var det bomstopp. Jag får nog göra ett besök under dagen. Tack för tipset!

Haha.. Nä jag skall inte häda.. Jag slutade själv för ett par år sedan efter 20 års galet snusande, en dosa om dagen.. Och det var bland det jävligaste 2 veckorna jag varit med om, och vi har ju haft det jävligt det vet ju du om nån :-)
Mardrömmar, nya lakan varje morgon, illamående, aggresivitet (så frugan nästan flyttade), etc,etc känns det verkligen inte som du har lust att sluta nu? ;-)
Skrivet av Piratfarsan 2010-01-07 kl 08:58
R i Prag svarade 2010-01-07 kl 09:53:
Jag är numera en mesmissbrukare jämfört med tidigare. En dosa räcker tre dagar, det är också pga utomlandsboendet. Det blir liksom lite dyrt om man snusar för mycket. Jag har också haft ett par uppehåll med tillhörande kräkningar på mornarna, svettningar, mardrömmar, existenstvivel och ångest...ja du vet. Min fru vet tyvärr också vad det handlar om:-/ Som tur är så är jag inte aggresiv under ett uppehåll. Men som min fru säger; Utan snus så är du någon helt annan...hoppla:-)

Hej synd jag inte visste detta förra veckan för då kunde jag kommit förbi med ett par dosor på vägen hem från Breclav,jo ja förstår att detta inte på minsta sätt gör ditt sug mindre.hoppas du får dina dosor asap
mvh Micke i Malmö
Skrivet av Micke Nilsson 2010-01-06 kl 20:32
R i Prag svarade 2010-01-07 kl 08:41:
Aj tusan, nästa gång skall jag lägga in ett inlägg tidigare och hoppas på att någon vänlig snusägande själ finns i närheten:-)

Haha stackars dig! Hoppas det kommer snart. Finns inte såna mint sugtabletter. Dom får man inte så ont i käkarna av som tuggummi.
Skrivet av ~Kina~ 2010-01-06 kl 17:40
R i Prag svarade 2010-01-06 kl 18:41:
tack för din förståelse, jag vet inte om det finns tabletter just nu så vill jag bara ha en skvätt snus:-)

Ja du Rickard..
När ingen snus är med.
Då får man tugga käken ur led..
Haé Kram.
Skrivet av Hebbe 2010-01-06 kl 16:19
R i Prag svarade 2010-01-06 kl 17:25:
visst får man det:-)

Hmmm. kanske ett gyllene tillfälle att lägga ner med det där snusandet dårå!
Skrivet av Piratfarsan 2010-01-06 kl 16:09
R i Prag svarade 2010-01-06 kl 17:14:
Häda inte! Lite svenskt måste jag väl ändå få behålla:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar