Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

söndag 6 mars 2011

Dartpilen

Det grävs runt huset.

Vi gör detta för att förhindra att huset vårt sakteligen förvandlas från ruin till svamp, det vill säga ruinen vi bor i är gammalt och vissa delar av fasaden har släppt pga av fukt.

Vår förhoppning är att bli av med fukten i fasaden genom att gräva ett femtio centimeter djupt och fyrtio centimeter brett dike som sedan fylls av singel. Närmast grunden placeras också en speciell folie som tydligen skall motverka just fuktproblem i fasader.

I samband med grävandet så var det förra helgen dessutom dartturneering på puben mitt emot. Någon form av mästerskap var det visst? Det stod ett stort antal bilar parkerade utanför pub och vårt hus, ja det var packat med bilar.
Turneeringen störde ju självklart inte oss i vårt grävande....... inte till en början i alla fall.

Eftersom puben ligger så nära (tvärs över gatan) så hördes både jukebox och spelarnas vilda rop. Ropen var en blandning av både glädje och besvikelse, det hördes lång väg att det finns faktiskt både vinnare och förlorare i Dartsportens värld.

Helt plötsligt blir vi avbrutna i vårt grävande av ett sus och en lätt duns bredvid vårt nygrävda dike. Där dunsen hade sitt utsprung sitter nu en dartpil placerad i marken.

Eftersom barn, fru och hundar befanns sig ute på tomten vid tillfället så lackade jag till och tog pilen med mig och gick över till puben.

Utanför puben stod ägaren till pilen, det var ju inte så svårt att gissa att han tillhörde den förlorande delen av Dartensemblen och att det dessutom var hans pil som jag hade i handen, för han ursäktade sig direkt med att säga,

- Oj förlåt Svensken, jag visste inte att det var ditt fönster.

Inte mitt fönster? tänkte jag. Pilen jag hade med mig hade ju landat på andra sidan huset, det vill säga utom synhåll för puben. Det betydde ju självklart att han hade skickat iväg alla tre pilarna i riktning mot vår ruin.

Det finns liksom inget mer att tillägga så utan att säga något vänder jag på klacken och kastar hans dartpil i vår sopptunna.

Jag kontollerar våra fönster och konstaterar att de är hela, jag hittar också en andra pil under ett av fönstren.Och den åker också av en händelse i samma soptunna som den första. Den tredjepilen hittade jag inte men den kommer väl också fram så småningom.

...

Shit happens, men man fär väl kanske vara tacksam över att ingen i familjen numera går med ett dartpil utstickande i nacken.

Hej hopp!

R.

2 kommentarer: