Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Ett bra tema enligt bartendern

Igår blev det bastubad.

Men basta utan vätska av den skummigare sorten är inte ett riktigt bastubad.
Eftersom det var snålt med öl i kylen dammade jag således av min ölkanna och gick över till puben tvärs över gatan för att få den uppfylld. Under tiden som jag väntade så tog jag dessutom en öl på plats.
Det var den poetiska bartendern som stod i baren. Ja ni vet hon den där nya som inte har det mest vårdade språket här i världen.
Jag talade om för henne att jag skrivit en inlägg om henne och just om hennes "vårdade" språk. Hon skrattade högt när jag berättade i detalj vad jag skrivit och hon hann t.o.m. slänga in ett antal inte så lite grova könsord mellan skrattsalvorna.
När jag avslutat så sade hon att det var j*vligt synd att jag inte var på puben förra fredagen, för då hade jag fått ett satans bra tema att skriva om...
...
Okej, jag får nog censurera lite men jag skall försöka återberätta historien som jag fick den berättad för mig.
...
Hon berättade följande..
- I fredags kom det in en  j*vla k*kskalle typ runt tretiden på eftermiddagen. Han beställde bara små ölsejdlar under tiden  han var här. Jag tror att den skiten var ryss eller något för han bröt något så förbannat.
- Från tre på eftermiddagen till tio på kvällen så sket han ur sig allt möjligt, men mest hur j*vla viktig affärsman han var.
-Jag hade ju f*n inget egentligt skäl att inte tro på det aset, fortsatte hon,
- Men när det var dags för sista beställningen och jag "artigt" frågade om han skulle ha en öl till. Så började f*nskapet kasta skit på mig och sade att jag stressade honom eller något typ.
- Han fick ingen ny öl och jag skrev ut ölnothelv*tet istället. När jag gav den till det arslet så bad han mig sluta avbryta honom under det "viktiga" samtalet som han nu helt plötsligt hade med en kille som satt vid samma bord. Och notan kunde jag dessutom stoppa upp någonstans, för någon "cash" hade han inte på sig.
- Om nu inte puben tar kreditkort så blir det ingen betalning, och om jag inte gillade läget så kunde jag ju alltid ringa snuten, ja precis så sade det aset till mig.
- Så jag ringde snuten och tio minuter senare så var de på plats. Snabba j*vlar de där snutarna må jag säga, fortsatte hon.
- Snuten tog leg på killen och frågade varför han inte ville betala. Och grabbh*lvetet upprepade för snutarna att han bara hade kreditkort på sig och ingen "cash".
- Snuten var då så satans trevliga att de erbjöd honom skjuts till närmsta bankomat.
- Fattar du vad han sedan sa till snuten? jo skiten sa att om staten har så mycket pengar att de kan låta polisen funka som taxi, då kan de väl lika gärna skjutsa hem honom till sin fru för att hämta lite "cash".
- Grisen hade inte ens kreditkort, sanslöst va? vilket kräk!
- Nu tröttnade snutarna och bad den snåla f*n att lämna något av värde i pant annars skulle han bli inplockad och bötfälld.
- Ingen klocka hade han, inga smycken heller och när vi letade igenom väskan han hade med sig så fanns där bara lite kläder och en flasköl. Vilken j*vla förlorare, va!
Med ett gällt skratt frågar nu vår rara bartender mig:
- Vet du vad han fick lämna?!?
Innan jag hann svara så skriker hon i falset:
- Jackh*lvetet, hans j*vla skinnjacka fick gå som pant.
Där avslutade hon sin historia...
Okej? tänkte jag och efter en stunds tystnad frågade jag henne om killen kom tillbaka för jackan?
- Jorå, på lördagen kom killen och löste ut sin skinnjacka, sade hon med en axelryckning samtidigt som hon fyllde upp det sista i min ölkanna.
...
Frågan är nu vilket tema som var det "bästa", hennes vårdade språk eller killen som inte ville betala eller kanske polisens sätt att hantera situationen?
Vad vet jag? men bastubadet var lysande.
Tjohej från att toppenvårligt strax utanför Prag

R.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar