Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Tomt på vägarna

Det var obehagligt tomt på vägarna när jag tog mig till jobbet på morgonen.

Även spårvagnspassagerarna lyste i sin frånvaro. Den ena efter den andra spårvagnen jag passerade var i princip folktom.
Men det är egentligen inte så konstigt. Tjeckien hade nämligen ett möte med Slovakien nu på morgonen.
Självklart var det hockey det handlade om.
Hockey är en väldigt populär sport i tjeckien, och intresset för denna sport delas av både kvinnor och män. Så på grund av det intresset så kom bevisligen en stor del av den tjeckiska befolkningen en aning sent till jobbet idag.
3-1 till Tjeckien blev slutresultatet.
Appropå hockey och damkronornas match inatt,
Tänk vad fel allt kan gå ibland. Jag bytte kanal när det stod 11-0 till Kanada.
Så kan det gå!
R.
Skrivet av R i Prag 2010-02-18 kl 09:10

Kommentarer

Håller med. Kollar troligen om Kronorna går till final, annars är jag gaaaaanska ointresserad av tittandet också..
Skrivet av Piratfarsan 2010-02-19 kl 15:32

Hockey har på något vis tappat charmen. Kommer med glädje ihåg Tichonovs mannar på slutet 80 början nittiotalet, det var hockey det! :-)
Fetisov, Larionov, Makarov ja vad hette de nu allihop.. Svenska laget var ju ganska okej också..
Skrivet av Piratfarsan 2010-02-19 kl 09:56
R i Prag svarade 2010-02-19 kl 10:27:
Du har rätt, men i och för sig så har jag aldrig riktigt varit mycket för det där att utöva sporten "titta på sport" och det gäller inte bara hockey. Men jag måste erkänna att när jag flyttade ner hit så blev jag liiiiite mer intreserad hur Kronorna klarade sig i VM och OS sammanhang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar