Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Kratrar

Igår kväll visades filmen 2012 i vardagsrummet strax utanför Prag.

Men det där med världens undergång den 21 december 2012 tror jag fortfarande inte ett dugg på.
Inte ens efter 151 minuters hjärntvätt med hjälp av fantastiska och hissnande visuella effekter, högt tempo, lätt pinsamma dialoger och undervisning i etik och moral, kunde övertyga mig att ta ett riskfullt och helt underbart stort lån för att sedan leva som en gud tills det aktuella datumet.
Men om nu amerikanska naturreservat helt plötsligt skulle förvandlas till aktiva vulkaner, kända geologer skulle råka ut för dödliga olyckor eller om vägarna helt plötsligt skulle spricka under bilen, så kommer jag genast tänka om.
Men och andra sidan så är det kanske ändå dags att fundera på saken, just nu så ser bilvägarna ut som om katastrofen är nära.
Stora kratrar och långa sprickor är just nu ett tämligen normalt inslag på de tjeckiska vägarna.
Men jag tror snarare att det är den kraftiga och ovanligt långa vintern som är den huvudsakliga orsaken till vägarnas snabba och kraftiga förfall den senaste tiden.
Så lånehajarna får nog vänta ett tag till, i alla fall tills jag blivit övertygad om motsatsen.
R.
Skrivet av R i Prag 2010-03-30 kl 12:11

Kommentarer

Mors,,ja så kommer det att se ut på många vägar i vår..Jag har inte sett filmen,,men jag håller med dig ändå..Haé Kram.
Skrivet av Hebbe 2010-03-31 kl 07:50

dom där hålen kan min grönsak fixa till i ett naffs.
Skrivet av P.Holm 2010-03-30 kl 14:52
R i Prag svarade 2010-03-30 kl 16:06:
ha ha. "Din" grönsak?? Grönsaken är väl lika mycket min som din!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar