Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

I know everything

Just nu känner jag mig som Connor MacLeod i Highlander...

Ja ni vet efter det att han högg av det sista huvudet i "There can be only one"-tävlingen.
Efter morgonens filmning i rollen som spåman så har jag nu blivit upplyst om allt som har hänt och kommer att hända i framtiden. Allt är helt plötsligt så fruktansvärt kristallklart...
Hmmm....förmodligen inte.
För ett par dagar sedan så blev jag tillfrågad om jag kunde låna ut mig själv under ett par timmar.
Ett företag som sysslar med Astrologitjänster över telefon skall marknadsföra sig via TV. Så det betyder att det skall sitta ett par spågubbar (eller spåkärringar för den delen), i en studio och ta emot samtal från tittarna.
Ja, ni vet de där "samtalet kostar 60 kr per minut"- programmen som de visar på nätterna när man skall ligga i sängen och sova.
Min funktion i det hela var att leka en av spå-männen i telefonpanelen som tar emot samtal från tittarna.
Eftersom jag bara fingerar som "rekvisita" i programmet, så pratade jag självklart svenska med de så kallade tittarna. Ingen kommer ju ändå inte höra vad jag säger. Hoppas att det inte finns många därute som kan läsa på läpparna.
De riktiga spå-filurerna i studion kommer självklart ta emot riktiga samtal när TV programmet går av stapeln (om jag nu har fattat det hela rätt??).
På måndag kommer det ligga uppe på you tube, så jag får väl lägga upp en länk till detta så småningom.
R.
PS. Ja det glömde jag visst nämna, kameramännen fnissade en hel del när jag började babbla på svenska....
Skrivet av R i Prag 2010-06-03 kl 11:45 
 

Kommentarer

Det händer dig dom mest otroliga sakerna. Tror att jag också flyttar till Tjeckien :)Stor kram
Skrivet av Augusta 2010-06-09 kl 12:52
R i Prag svarade 2010-06-10 kl 10:27:
Du är varmt välkommen!:-)

Hejsan,fan du håller på att bli en TV kändis i Tjeckien,,Ja jag hoppas tuppen ser till att jag får tillbaka GPS:en..Haé Kram.
Skrivet av Hebbe 2010-06-03 kl 17:58
R i Prag svarade 2010-06-10 kl 10:28:
Njaaa..det tvivlar jag på, men det man inte tar så stor skada av måste man ju pröva på..
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar