Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Dietist

Jag har precis skrivit kontrakt med djävulen.....

...eller med en dietist, kanske det heter?
Detta betyder att jag nu räknar kalorier, väger mat, väger mig själv, går långa promenader och framför allt rapporterar detta dagligen till herr Belsebub via nätet.
Jag har ocskå ett gäng besök inbokade på dennes klinik, ja för att bli klämd på och bli kopplad till alla de möjliga mätredskap som tillhör den mäktiga vikt- och hälsovärlden.
Gör jag som han säger så kommer allt gå väl och jag kommer att bli snyggare än någonsin, eller i alla fall tappa 10-12 kilo på tre månader.
Det har han lovat!
Skälet till varför jag utsätter mig för något sådant är att min fru har redan tappat ett stim kilon med hjälp av denne person från The house of suffering äta-på-rätt-sätt-avdelningen.
Så man kan i korthet säga att för jämställdhetens skull har jag nu också gjort slag i saken.
R

Skrivet av R i Prag 2010-10-08 kl 14:04

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar