Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

tisdag 8 mars 2011

Lasersvärdet

En dag under förra veckan var vår son hos "babicka" och "'deda" (mormor och morfar).

Sonen var tydligen mycket snäll mot dem, för när vi hämtade upp honom på eftermiddagen så hade han ett helt nytt lasersvärd med sig hem.

Sonen förklarade för mig att det saknades batterier och utan batterier kommer faktiskt svärdet varken lysa eller ge ifrån sig några ljud.
The LightSabre
 Han infomerade också att det skall vara tre batterier, varken mer eller mindre.
Jag gjorde självklart som min son beordrade. När vi kom hem så hämtade jag både batterier och den lilla stjärnmejseln som alltid används för att öppna batteriluckor på nya elektroniska leksaker.

Mycket riktigt, tre batterier fick plats innanför den lilla luckan i handtaget. Luckan monterades och lyckan var total, svärdet både lyste och lät vid rörelse (svärdet lät väldigt mycket, ska man kanske tillägga?).
Hela kvällen fördrevs således med klassiska Anakin och Luke Skywalker skutt, hopp och poser.

Svärdet var så realistiskt att det efter 3 timmar t.o.m. började ryka och lukta bränt. Tyvärr så var källan till den starka lukten inte det material som svärdet träffade, utan istället var det handtaget och batterierna som var på väg att ta eld.

Jag fick plocka fram den lilla mejseln igen och pilla ur de heta batterierna ur det mycket varma och rykande handtaget. Jediriddares besvikelse var enorm, ja den var så stor att jag trodde att han faktiskt var på väg över till den "mörka sidan" av kraften.
....

Det var det det, nu gäller det bara för oss att införskaffa ett annat lasersvärd, ett som förhoppningsvis inte kommer vara lika realistiskt som det förra.

R.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där, här finns två helt galna star wars fans som väsnas med sina lasersvärd hela tiden.

    SvaraRadera