Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Old sex

Igår blev jag ytterligare en än gång beordrad av min chef att gå en kvällskurs (med honom).

Den här gången ska jag leka en karaktär som Woody Allen har skapat för pjäsen "Old sex".
I tolv veckor är mitt namn David och yrket jag numera utövar är plastikkirurgi.
Den här gången ska jag nog inte bjuda in sonen till premiären. Jag tror nämligen inte att han kommer att uppskatta att jag förlorar huvudet i slutet av pjäsen, eller rättare sagt skjuter skallen av mig själv.
Pjäsen är egentligen en tjeckisk adaption av originalpjäsen, så pjäsen skiljer sig säkert en hel del från originalet.
Vår regissör skräddarsydde min roll lite grann så att jag skulle känna mig mer "hemmastadd" eller som han fint utryckte det, karaktären är nu lite mer galen.
Så här beskrev han min roll som David för mig.
"David har inte riktigt alla hästarna hemma. David är i behov av hjälp. David lever lite i sin egen lilla värld. David mår inte riktigt bra. Se David som den roll som Woody Allen skulle ha spelat."
Tusan också, och jag som verkligen aldrig har gillat Woody Allen.
R.
PS. David har en hel del att säga i pjäsen. Detta betyder naturligtvis att jag återigen kommer att svära över det tjeckiska språket.
Skrivet av R i Prag 2010-01-08 kl 09:20

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar