Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Vågf*n

Förra veckan så var sonen och jag hemma på grund av något sällskapligt virus.

Vi har ingen aning om vad det var för virus, men av någon underlig anledning så valde det att bosätta sig hos oss.
Som tur var så gillade inte viruset oss nämnvärt, för det verkar som om det nu är utrotat, om man nu bortser från att jag nu har återupptäckt mina bihålor.
Det är faktiskt ganska praktiskt attt vara sjuk, ja d.v.s. om man vill tappa vikt, en ofrivillig bantning så att säga. Förra veckan så tog viruset hela 3 kilo.
Eftersom Tjeckien inte är speciellt känd för magra maträtter och dålig öl så är faktiskt en ofrivillig anorexiattack ett måste, helst ett par gånger om året. Synd bara att det inte händer alltför ofta.
När jag flyttade till Tjeckien för snart 10 år sedan, så stod vågen på 75, idag envisas den att visa 85 kilo. Jag måste faktiskt erkänna att den faktiskt har legat väldigt nära 90 vid ett fåtal tillfällen.
I somras så bestämde jag mig för att visa vågf*n vem det egentligen är som bestämmer. Målet är att hamna under 80 kilo till sommaren 2010.
Än så länge så går det åt rätt håll, vågen erkänner att den ligger i underläge genom att visa lägre och lägre vikt för varje månad.
R.
PS. En "Before and after" bild. Skillnaden mellan bilderna är 20.
...och det gäller både år och kilon.
Skrivet av R i Prag 2009-11-25 kl 10:41

Kommentarer

Jag har alltid varit lite sådär småfet, eller "rultig" som min svärmor envisas med att säga. Som tyngst 75 kilo.Men sen jag träffade Micke och började jobba på bryggeriet har min vikt hållt sig kring 60, vilket jag trivs ganska bra med. Receptet för trivsam vikt är således kärlek och öl i mängder.
Skrivet av Rara Karlsson 2009-12-07 kl 15:36
R i Prag svarade 2009-12-08 kl 09:01:
Rultig? Du? Vad jag kommer ihåg så var du smal som en sticka när du var liten. Men och andra sidan så har jag nog missat minst 15 år av ditt liv:-)

Du är alltid "good looking", trots eventuella extra kilon! :-) Har du nytt mob nummer eller??? Nytt försök imorgon då kanske... Pussa "piratfrugan" från mig!
Skrivet av Siska 2009-11-25 kl 22:41
R i Prag svarade 2009-12-08 kl 08:58:
Gracias, jag har lite nya nummer både här och där:-)

Kan ju säga att jag tycker inte det ser ut som 20 kilos skillnad mellan bilderna. Snart är det jul med allt vad det innebär. hur tror du det går då? Fördel vågen? Har du "tur" kanske du får en influensa till;) Ha det gott!
Skrivet av Kina 2009-11-25 kl 11:36
R i Prag svarade 2009-11-25 kl 11:57:
Tro mig det är det, men tack ändå. Det blir nog tjeckiskt julbord för min del i år, det betyder att det inte blir mycket frossande:-)

Lite intressant det där. Jag väger också ganska exakt 20 kg mer än när jag mönstrade, men då var jag ju ingen biff direkt med mina 66 kg och 186cm :-)
Försöker loosa 10 kg nu till beach -10
Skrivet av Piratfarsan 2009-11-25 kl 11:17
R i Prag svarade 2009-11-25 kl 12:00:
Det var också min vikt vid tidpunkten, men jag är ju också minst en halvmeter kortare än du:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar