Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Ingen tid att förlora?

Min chef är lite stressad ibland.

Och att han är speciellt stressad just idag fick jag just ett säkert bevis på.
Han började nämligen tala till mig genom väggen mellan våra båda kontor. Fortfarande kommunicerande med mig passerar han snart min öppna kontorsdörr. Jag observerar att han nu har jacka på sig.
Utan att sluta prata så försvinner han ut i korridoren. Jag hör hur trapphusdörren öppnas och för att därefter slå igen.
Det blir tyst.
Det tar inte många sekunder tills min mobil får liv i fickan. Det är min chef som avslutar meningen som han påbörjade innan han kom ut i trapphuset.
...
Sådär kan han göra lite då och då, och det spelar faktiskt ingen roll om han hastar iväg på ett möte, eller bara är på väg på ett toalettbesök.
Säga vad man vill, men tidseffektiviteten är det ju faktiskt inget större fel på.
R.
Skrivet av R i Prag 2010-04-27 kl 12:37

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar