Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Storleken har ingen betydelse..hoppas, hoppas

Att det finns många statyer i Prag vet säkert de som har haft möjligheten att besöka Prag.

Igår var jag på möte, och i närheten av detta möte så stötte jag på dessa statyer. Och till skillnad från mitt tidigare inlägg så visste jag den här gången precis vad jag skulle skriva om när bilden togs.
De som inte gillar att man pratar och skriver om det som befinner sig under bältesnivå skall nu sluta läsa..
...
Okej så blev vi av med dem och jag kan fortsätta, och för att gå direkt på sak så lägger jag upp en bild till.
Ohhh my god!!! ...eller är bara jag som tycker att "apparaten" är en aning överdimensionerad!!!
Jag har väl aldrig varit den som har och mätt och hållit på, ja främst av...hmmm... medfödda skäl.
Hur som helst:
Väldigt pubertalt så skrev jag ut bilden och plockade fram linjalen. Som tur var så föll sig utskriften så bra att hela statyn mätte 178 mm från topp till tå. Och det kan man ju lätt översätta till 178 cm, eller? Detta betyder att statyn i det här fallet har en ganska normal medellängd.
Nu var det dags att mäta apparaten...Ja jag skrev ju att det var väldigt pubertalt? Linjalen visade hela 20 mm från topp till huvu... hmm, ja ni vet vad jag menar.
Tjugo centimeter? Och inte heller är det i glatt och upprymt tillstånd!?!
Det finns säkert en hel del som kan skryta med denna storlek på sin utrustning, även om han som skriver detta inte ens kommer i närheten, fråga hans fru hon vet.
...
Jag undrar nu vad beställarna tänkte när de såg statyn färdig för första gången? Eller var detta något som de hade upptaget i beställningsordern?
Skit samma, just nu behöver mitt självförtroende höra att storleken faktiskt inte har någon betydelse...snälla.
R.
Skrivet av R i Prag 2010-09-22 kl 10:34

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar