Bilder

Tidigare låg bloggen hos METROBLOGGEN, på grund av flytten så saknas det tyvärr bilder i många av de äldre inläggen.

fredag 4 mars 2011

Workshop

Igår kväll så var det "work-shop" på vår sons dagis.

Föräldrarna till barnen var inbjudna till en höstshow som barnen stod för. Sång och dans blandat med dikter blev framgångsrikt framförda.
Efter applåderna hade tystnat så var det dags för workshop, och nu skulle också föräldrarna delta.
Föräldrarna var en mix av 15 mammor och en svensk pappa (d.v.s. jag).
Temat för workshopen var "höst".
Under två veckor så hade dagiset samlat ihop löv, kastanjer, valnötter, pumpor, potatis och tusen andra saker som hör hösten till.
Fem bord med tillhörande stolar var utplacerade som stationer. Vid en station skulle det göras ansiktsmasker, vid en annan så skulle det målas på lakan, vid en tredje skulle det göras figurer av kastanjer...
Den stationen jag hamnade vid skulle det skäras till ett ansikte på stor en pumpa.
Jag fick en spritpenna, en kniv och en bild med olika förslag på hur ett pump-ansikte kan se ut.
Jag kanske gjorde misstaget att fråga ett av de äldre barnen vilket ansikte som skulle skära till?
Efter en hel del karvade så blev slutresultatet så här.
Fröknarna tyckte att den var fin, men de nämnde också lite försynt att det kanske inte var det raraste pump-ansikte de hade haft inom sina lokaler, barnen är ju ändå bara i 3-5 årsåldern menade de.
???
Till vänster på bilden nedan kan ni se vad den andra "pumpstationen" karvade in i sin pumpa.
Töntar!
R.
Skrivet av R i Prag 2009-10-22 kl 13:28

Kommentarer

Vilka kontraster :)Halloween skall vara lite skrämmande :)
Trevlig helg till er!
Kram
Skrivet av Augusta 2009-10-23 kl 09:24
R i Prag svarade 2009-10-23 kl 09:31:
Ja för tusan. Önskar er(dig, dotter och ande) också en toppen helg.

Jättecool pumpa, det kan nog bli en riktig dödsmetallare av dig trots all dansbandsmusik som du lyssnar på dagarna i ända ;-)
Skrivet av Piratfarsan 2009-10-23 kl 07:14
R i Prag svarade 2009-10-23 kl 09:16:
Dansbandsmusik? Tjeckisk "umpa umpa" musik hade jag kunnat godtagit, men dansbandsmusik? Just nu så sitter jag och äter frukost, ja det vill säga biter huvudet av en levande tupp och brölar som en tjur när resten av tuppen vilt flaxande springer in i alla kontorsmöbler. Jag säger bara "678- The number of the beast"...hmmm eller hur var det nu igen? :-)

Ahoj
Helt klart bra knivteknik, de ska vara lite bubak stämmning nu på hösten
mvh Micke i Malmö
Skrivet av Micke Nilsson 2009-10-22 kl 23:03
R i Prag svarade 2009-10-23 kl 09:08:
Ahoj, mas pravdu, och angående knivtekniken så har jag faktiskt en mongolisk ådra en bit tillbaka i släktträdet som förmodligen bidrog till detta?:-)

Du rockar fett, mannen! :-)
Skrivet av Siska 2009-10-22 kl 17:08
R i Prag svarade 2009-10-23 kl 09:06:
*headbangar*

Jaha och vem har sagt att en pumpagubbe ska vara glad??..Tack för ditt förslag på bildgåtan,svar kommer i morgon.Haé Kram.
Skrivet av Hebbe 2009-10-22 kl 14:36
R i Prag svarade 2009-10-23 kl 09:05:
Ju elakare desto bättre är numera mitt motto:-)

Ha ha jag tycker din va grymt bra, helt klart bäst. Mycket höst nu, själv jagade jag den igår;)
Skrivet av Kina 2009-10-22 kl 13:48
R i Prag svarade 2009-10-22 kl 14:05:
Teşekkürler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar